Шосеен велосипед в града?

Карам шосеен велосипед вече втора година. За това време заобичах необратимо елегантността му, лекотата, с която се движи, и свободата, която ми дава. Дори и из града съм почти винаги с него, включително и през зимата.

В България обаче сме свикнали да виждаме основно планински велосипеди по градските улици, затова гледката на колело с тънки гуми и без амортисьори е странна и често провокираща въпроси и притеснения. Въпросите са съвсем основателни и заслужават отговор. За разлика от тях притесненията са съвсем безпочвени. Та, ето го моя опит.

Неравните пътища

Неизбежно е да попаднем на лоша улица. В подобни ситуации, когато съм с шосейния велосипед, аз просто забавям ход, за да мога по-внимателно да избягвам дупките. Положението обаче не е чак толкова лошо. Винаги можем да намерим съседна улица, която е по-добра, близък булевард или пък парк, през който да минем.

Тънките гуми

Широки колкото пръст, напомпани до 8-9 атмосфери, почти не пречат на движението на шосейния велосипед. Ускорява се лесно, изкачванията не се усещат толкова много, спирането също не е проблем. И както казва Сашо за шосейките, които пробва — това колело се движи само!
Задължително обаче се внимава за пясък по пътя или вода — те създават проблеми. Другата грижа са релсите на трамваите. Стойте далеч от тях, че паданията са неприятни. И много смешни.

Стойката и кормилото

И със стойката, и с кормилото се свиква много бързо. Особено ако харесваме по-високите скорости. По-големият проблем са седалката и нейната позиция, но ние сме насреща да помагаме. А веднъж свикнете ли с дуалконтролите, с които хем управлявате спирачките, хем сменяте скоростите, няма и да искате да пробвате друго.

Природата

Задачата на шосейния велосипед не е да ви държи далеч от природата, заключени между бетонните исполини в града. Той може бързо и елегантно да ви доближи до нея. Да ви покаже какво пропускате, пътувайки с кола по виещите се планински пътища. С Фипо и неговия Черен рицар, който направихме в 1bike, правим чести разходки из планински местности. Последния път направихме 150 км между Асеновград, Кърджали и Хасково.

Кога и накъде с шосеен велосипед

Шосейният велосипед е шосеен велосипед — с него ще се чувствате най-добре върху асфалтиран път. Това, че си знае мястото, му помага с много. Има лек ход, който бързо ще ви разглези. Лишен е от много ненужни елементи, което го прави елегантен и красив. Тежи малко и развива високи скорости.

Разгледайте последните няколко шосейни велосипеда, които сме направили, и елате да си поговорим за тях и мястото им в градската среда.

 

Вашият коментар